Cellulit to problem, który bardzo często dotyka wielu kobiet. To naturalne, że każda z pań chciałaby zachwycać nienagannym wyglądem swojego ciała i mieć jak najlepszą sylwetkę. Jedno z bardziej problematycznych miejsc stanowią nogi. Co zrobić, by mieć jędrne uda i zgrabne, odpowiednio napięte pośladki? Oczywiście, pomarańczowa skórka w żaden sposób nie zagraża ludzkiemu życiu, ale samej estetyce już tak. Jak ułożyć sobie trening, by zwiotczałe uda nabrały wreszcie życia i zaczęły zachwycać swoją formą?

Co robić, aby uzyskać efekt jędrnych ud i pośladków?

Nie jest wcale tak, że trzeba od razu zaczynać od trudnych ćwiczeń, by zauważyć jakikolwiek efekt. To prawda, że bez wysiłku ani rusz, jednak na początek dobrze będzie zacząć od zmiany przyzwyczajeń. Jędrne uda i pośladki nie lubią bezruchu, ciągłego przebywania w jednej pozycji i braku ogólnej aktywności. Warto więc postarać się o zapewnienie im odrobiny aktywności. Może to być codzienna jazda na rowerze (np. z domu do pracy czy z domu na zakupy), pływanie na basenie lub popołudniowy spacer. W ten sposób na pewno poprawi się elastyczność skóry, a kiedy zakończy się etap przygotowań, warto pomyśleć, jaki trening wybrać, aby ujędrnić uda i pośladki.

Skuteczne ćwiczenia na pośladki i uda

Oczywiście, każdy może ćwiczyć dokładnie tam, gdzie mu najwygodniej. Nieważne, czy wybierze profesjonalną salę treningową w pobliskiej siłowni lub klubie fitness, czy raczej postawi na warunki domowe – ćwiczenia na jędrne uda nie powinny okazać się w żaden sposób problematyczne. Trzeba wybierać te elementy, które w znaczący sposób są w stanie odchudzić nogi, czyli zadziałać na poszczególne partie mięśni.

Na pewno wszyscy kojarzą nożyce – to je właśnie można sklasyfikować jako ćwiczenia ujędrniające uda. Aby wykonać prawidłowo całą serię, trzeba położyć się płasko na podłodze, a pod kręgosłup w odcinku lędźwiowym najlepiej podłożyć zrolowaną matę, koc lub ręcznik. Ręce powinno się ułożyć wzdłuż ciała, a następnie starać się naprzemiennie unosić wyprostowane nogi.

Ćwiczenia na jędrne uda i pośladki to również tradycyjne skłony oraz skręty tułowia. Można z powodzeniem wykonywać skłony proste oraz boczne i aktywizować jak największe partie mięśni. Nie powinno się też zapominać o brzuszkach. Jak sama nazwa wskazuje, są one przeznaczone do trenowania mięśni brzucha, jednak z ich pomocą można również uzyskać piękne uda i pośladki.

Jeśli ktoś dalej nie jest przekonany do sposobów na to, jak ujędrnić uda, może spróbować swoich sił ze schodkiem (w tej roli sprawdzi się też doskonale mały taboret). Całe ćwiczenie polega na tym, by jedną nogę umieścić na podwyższeniu, a potem unosząc się, oprzeć cały ciężar właśnie na niej i pozostać tak przez chwilę. Takie ćwiczenia modelujące uda i pośladki powinny być wykonywane z dużą częstotliwością, by dać spodziewany efekt. Samo wchodzenie po schodach też świetnie wzmacnia mięśnie nóg, dlatego warto zrezygnować z windy – dla lepszej kondycji i zgrabnej sylwetki.

Inne, bardzo proste ćwiczenia wzmacniające uda i pośladki, to przysiady (ćwiczący musi jednak zwrócić uwagę na to, by wykonywać je dobrze). Warto przeprowadzać je seriami, składającymi się z dziesięciu do dwunastu powtórzeń.