Ćwiczenia na klatkę piersiową dla dziewczyn i kobiet nie tylko pomagają wzmocnić mięśnie górnych partii ciała, ale też ujędrnić biust. Warto wykonywać je profilaktycznie, gdyż wahania masy ciała, nieprawidłowa postawa oraz starzenie się skóry sprawiają, że z czasem biust traci dawne kształty. Oto propozycja zestawu ćwiczeń i kilka wskazówek jak pielęgnować piersi.

Ćwiczenia ujędrniające klatkę piersiową

Choć ćwiczenia na mięśnie piersiowe są często praktykowane przez panów, a zestawy dla kobiet kojarzą się głównie z gimnastyką brzucha, pośladków i ud, również panie powinny zadbać o piękne kształty górnej części ciała. Jak ćwiczyć? Postaraj się kilka razy w tygodniu znaleźć trochę czasu na wykonanie poniższego zestawu:

  1. Połóż się na plecach. Nogi zegnij w kolanach, stopy oprzyj o podłogę. Weź w dłonie hantle i rozłóż ręce na boki. Teraz równocześnie unoś obie ręce tak, aby znalazły się pod kątem prostym w stosunku do podłogi, a hantle niemal zetknęły się ze sobą. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz 25 razy. Ćwiczenie możesz wykonywać także na dużej piłce.
  2. Rób „kobiece” pompki – klęcząc na podłodze podeprzyj się na wyprostowanych rękach. Twoja głowa, tułów, pośladki i uda powinny pozostawać w linii prostej (nie podkurczaj głowy). Teraz zegnij ręce w łokciach tak, aby Twoja klatka piersiowa niemal dotknęła podłoża. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz 25 razy.
  3. Stojąc lub siedząc po turecku zegnij ręce w łokciach i rozłóż je na boki. Napinając mięśnie klatki piersiowej przyciągnij do siebie ręce tak, aby przedramiona się zetknęły. Powtórz 25 razy.
  4. Złóż dłonie jak do modlitwy – powinny znajdować się na wysokości biustu. Teraz dociśnij dłonie do siebie, napinając jednocześnie mięśnie piersiowe. Policz do trzech i rozluźnij mięśnie. Powtórz 15 razy.

Na początek zacznij od jednej serii, w kolejnym tygodniu możesz dodać kolejną serię, w trzecim – jeszcze jedną. Ćwiczenia na jędrność biustu wykonuj regularnie jako uzupełnienie treningu na całe ciało.

Jeśli chcesz poprawić wygląd biustu możesz też regularnie chodzić na basen, gdyż pływanie wzmacnia i rozwija mięśnie klatki piersiowej oraz dobrze wpływa na wygląd piersi.

Lubisz uprawiać sport? Zawsze pamiętaj o noszeniu sportowego stanika, który dobrze go podtrzyma. Niestety, bieganie, marsz czy aerobik w zbyt luźnym staniku mogą odbić się bardzo niekorzystnie na stanie piersi.

Jak dbać o biust, żeby zachował jędrność?

Ćwiczenia biustu i prawidłowo dopasowana bielizna są bardzo ważne, jednak oprócz nich musisz zadbać o właściwą pielęgnację piersi. Oto kilka wskazówek:

  • stosuj dobrej jakości kosmetyki do pielęgnacji biustu i dekoltu,
  • skuś się na wypróbowanie domowych sposobów na ujędrnienie biustu, gdyż naturalne kosmetyki pomogą Ci uelastycznić skórę i zachować na dłużej jej młody wygląd – warto masować skórę biustu oliwą z oliwek lub stosować maskę na biust z ubitego białka jaja z dodatkiem miodu i jogurtu naturalnego (należy ją aplikować na 20 minut, a następnie spłukać letnią wodą),
  • biorąc prysznic rób naprzemienne zimne i chłodne natryski na biust, możesz też wykonywać delikatny masaż biustu z użyciem kostek lodu,
  • kontroluj masę ciała, gdyż wahania wagi prowadzą do utraty jędrności skóry,
  • nie garb się, bo niewłaściwa postawa ciała sprawia, że piersi szybciej opadają,
  • nie opalaj się topless, a na dekolt stosuj latem kremy z filtrem.

Bądź konsekwentna w przestrzeganiu powyższych wskazówek, a wkrótce zauważysz różnicę. Jeśli natomiast Twój biust jest w bardzo złym stanie, warto skorzystać z pomocy profesjonalnych gabinetów kosmetycznych, oferujących zabiegi ujędrniająco-liftingujące.