Jak ćwiczyć, żeby spalanie tłuszczu było jak najbardziej intensywne? Oto krótki przewodnik, który podpowie Ci jak podkręcić tempo spalania kalorii i wesprzeć ćwiczeniami lekką dietę redukcyjną. 

Szybkie spalanie tłuszczu – którą formę aktywności wybrać?

Każdy rodzaj aktywności ma swoje zalety, jednak ważne, żeby wybrać taki, który najbardziej odpowiada Twoim preferencjom i spełnia cele, jakie chcesz osiągnąć. Na przykład – jeśli chcesz zyskać na elastyczności i się wyciszyć – joga albo Pilates będą w sam raz. Jednak gdy zależy Ci na pozbyciu się tkanki tłuszczowej, postaw na taki sport, przy którym Twoje serce zabije szybciej i zdrowo się spocisz.

Świetnie sprawdzają się więc tutaj sporty kardio, czyli szybki marsz, pływanie, jazda na rowerze, tenis, aerobic, taniec. Jak ćwiczyć na siłowni, żeby spalić tłuszcz? Znajdziesz tam wiele maszyn kardio – rowerek, stepper, orbitrek, bieżnię czy wioślarza.

Jeśli zastanawiasz się, które ćwiczenia na spalenie tkanki tłuszczowej możesz wykonywać w domu, też mamy podpowiedź. Opinią bardzo skutecznych cieszą się:

  • Skoki przez skakankę: prosty i efektywny sposób na spalenie kalorii, poprawę kondycji i wyzwolenie endorfin, ponadto dobry pomysł na rozgrzewkę przed innymi ćwiczeniami.
  • Squaty z wyskokiem: klasyczny squat robisz wychodząc z pozycji niewielkiego rozkroku i wykonując przysiad do momentu, aż Twoje uda znajdą się na w pozycji równoległej do podłoża. W tej wersji, wracając do pozycji wyjściowej, musisz dodatkowo zrobić podskok. Mała zmiana, ale poczujesz różnicę.
  • Burpees: każdy, kto interesuje się fitnessem, kojarzy to ćwiczenie i wie, że daje niezły wycisk. Umożliwia intensywne spalanie tłuszczu w domu bez użycia sprzętu. Jak je wykonać? Stań prosto, a następnie zrób przysiad i dotknij rękami podłogi. Teraz skokiem wyciągnij obie nogi do tyłu, przyjmując pozycję deski, zrób pompkę, wróć skokiem do deski, następnie do przysiadu, wstań i wykonaj wyskok. Powtarzaj całość przez dwie minuty, minutę odpocznij i powtórz serię. Z czasem staraj się zwiększyć ilość serii do czterech, pięciu czy nawet sześciu.
  • Mountain climbers: w języku polskim ćwiczenie często określane jest jako „wspinaczka górska”. Aby je zrobić, należy przodem do podłoża oprzeć się na palcach stóp i dłoniach (powinny być szeroko rozstawione), a następnie w podskokach przyciągać do brzucha naprzemiennie prawe i lewe kolano.

Uwaga, jeśli na coś chorujesz, np. schorzenie kardiologiczne lub cukrzycę, odpowiednią dla siebie formę aktywności musisz przedyskutować z lekarzem, bo w tym wypadku zbyt intensywny wysiłek fizyczny może Ci bardziej zaszkodzić, niż pomóc. W takiej sytuacji lepiej postaw na umiarkowane tempo i przerwij, jeśli tylko źle się poczujesz. Zachowaj także środki ostrożności w przypadku problemów z kręgosłupem.

Jaka dieta wspomoże spalanie tkanki tłuszczowej?

Wiesz już jak ćwiczyć, żeby spalić tłuszcz. Jeśli chcesz schudnąć, aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana, jednak musisz pamiętać o lekkiej i zdrowej diecie. Postaraj się przestrzegać następujących zasad:

  • jedz dużo warzyw, które pomogą Ci zaspokoić głód,
  • pij dużo wody, jednak unikaj wody smakowej, która zawiera cukier (zdrowszą domową alternatywą może być woda z dodatkiem cytryny lub mięty),
  • jeśli do tej pory zdarzało Ci się trzymać w domu niezdrowe przekąski, jak ciastka czy cukierki, które były „ratunkiem” w chwili kryzysu, postaraj się ich pozbyć – dobrym pomysłem na coś do przegryzienia między posiłkami będą suszone owoce i orzechy,
  • zapełnij swój dzienny grafik w taki sposób, żeby wyeliminować nudę, bo sprzyja podjadaniu,
  • nie pomijaj posiłków, tym bardziej, jeśli chcesz ćwiczyć – lekki posiłek zjedzony na godzinę przed treningiem doda Ci energii, po  treningu – pomoże Twoim mięśniom się zregenerować,
  • w przypadku problemów ze zdrowiem, porozmawiaj z dietetykiem na temat swojego jadłospisu. Prawidłowo skomponowana dieta może np. wesprzeć zdrowie układu krążenia, tym bardziej, jeśli wpleciesz w nią specjalistyczne produkty – dobrym przykładem jest Benecol® ze stanolami roślinnymi o udowodnionej skuteczności w obniżaniu poziomu cholesterolu, polecany dla osób borykających się z jego nadmiarem w organizmie.