Na temat diety Jennifer Aniston krążą różne plotki. Gwiazda kina i telewizji od dawna uchodzi za jedną z najbardziej atrakcyjnych aktorek i choć ma już prawie 50 lat, wciąż może poszczycić się doskonałą sylwetką. Co takiego jada, że wspaniale wygląda i cieszy się dobrą formą?

Dieta Jennifer Aniston – 6 dni dyscypliny, 1 dzień rozpusty

Podobno Aniston przestrzega restrykcyjnej diety przez 6 dni w tygodniu. Wówczas sięga głównie po organiczne warzywa i owoce, a na ich bazie przygotowuje wraz z mężem lekkie odpowiedniki tradycyjnych dań – na przykład makaron lasagne zastępuje pokrojoną w plastry cukinią albo bakłażanem.

Ponadto niektóre źródła donoszą, że nie jada produktów zawierających gluten (występuje w pszenicy, życie i jęczmieniu), ogranicza artykuły węglowodanowe, za to sięga po produkty bogate w białko. Aniston zaleca też picie dużych ilości wody i wysypianie się, któremu ponoć zawdzięcza młody i promienny wygląd.

Jak podkreśla aktorka, jej lodówka wypełniona jest prostymi produktami i królują w niej pokrojone w słupki warzywa, ugotowane na twardo jajka, sałata, kurczak. Wbrew pozorom nie gustuje w wyszukanych produktach – np. deklaruje, że nie lubi kawioru. Podobno jej przysmakiem jest mrożony grejpfrut.

Jeden dzień w tygodniu Aniston przeznacza natomiast na kulinarną rozpustę i wówczas jada wszystko, na co ma ochotę.

Piękna sylwetka aktorki to jednak nie tylko zasługa dyscypliny w kuchni – od lat ćwiczy jogę oraz praktykuje bardziej intensywne formy aktywności. Treningi Jennifer Aniston obejmują też ćwiczenia siłowe i aerobowe.

Jaką dietę warto stosować na co dzień?

Gwiazdy ekranu mogą być dobrą inspiracją dla osób, które chcą poprawić wygląd sylwetki. Jednak warto pamiętać, że dla aktorek czy modelek ciało jest narzędziem pracy i poświęcają mu mnóstwo uwagi, zazwyczaj pod okiem osobistego trenera i dietetyka.

Co jednak warto zaczerpnąć z porad gwiazdy „Przyjaciół”? Na pewno częste sięganie po warzywa, które powinny być podstawą każdej diety. Można z nich przyrządzać sałatki, surówki, zupy, zapiekanki, placki, szaszłyki, wegetariańskie kotlety, pasty.

W ramach deseru natomiast świetnie sprawdzi się owoc – choć większość owoców jest bogata w cukry, nie ma sensu z nich rezygnować, bo dostarczają organizmowi mnóstwo witamin, minerałów, a zawarte w nich węglowodany zapewniają dawkę energii.

Wątpliwości w diecie Aniston budzi ograniczanie produktów zbożowych, które powinny być częścią zdrowej diety – jeśli wybierzesz te z ciemnej mąki, zapewnisz sobie dowóz bardzo cennych składników odżywczych i błonnika, który wspomaga odchudzanie (wchłaniając wodę pęcznieje i wypełnia żołądek, przez co ogranicza głód), zapobiega zaparciom, pomaga wydalać z organizmu szkodliwe toksyny, wyregulować poziom glukozy i obniżyć zbyt wysoki poziom cholesterolu (skuteczność w tym zakresie mają także stanole roślinne zawarte m.in. w produktach Benecol®).

Ciekawym rozwiązaniem jest także dzień w tygodniu, w którym można pozwolić sobie na kulinarne zachcianki. Dzięki temu dla wielu osób może być łatwiej wytrwać przez cały tydzień w przestrzeganiu zasad zdrowej diety. Jeśli do tego dodasz codzienną aktywność fizyczną, masz gotowy przepis na świetną figurę i lepsze zdrowie.