Jak schudnąć po świętach? Po Bożym Narodzeniu niestety często bywa, że ubrania robią się zbyt ciasne, a przecież trzeba dobrze się prezentować podczas karnawałowych balów. Chociaż najlepiej byłoby pamiętać o zasadach lekkiej diety w trakcie świąt, trudno sobie odmówić tradycyjnych dań i deserów. Istnieje jednak kilka sposobów na szybki powrót do formy.

Jak szybko schudnąć po świętach?

Szybkie diety odchudzające niestety często skutkują efektem jo-jo, dlatego nawet, jeśli do sylwestra chcesz znowu mieć płaski brzuch, nie stosuj ryzykownych głodówek. Zamiast tego wykaż się sprytem i wypróbuj tych kilka porad:

  • po zakończeniu świąt unikaj kalorycznych pokus – nawet, jeśli został Ci zapas ciasta, możesz je zamrozić, a słodycze schować lub rozdać, bo jeśli będziesz kontynuować objadanie się, waga będzie rosła dalej; ogranicz też inne produkty bogate w cukry proste, jak owoce i „białe” pieczywo, makarony, ryż, wyroby cukiernicze (rogaliki, słodkie bułeczki itp.) – po ich zjedzeniu niestety szybko możesz nabrać ochoty na kolejną porcję,
  • zaopatrz się w różnorodne warzywa (świeże i mrożone) i to na nich oprzyj swoje poświąteczne menu – nawet, jeśli apetyt dalej Ci dopisuje i zjesz ich dużo, nie powinny zaszkodzić Twojej sylwetce, dlatego spożywaj je w formie surówek, sałatek, zup albo koktajli,
  • uwzględnij w jadłospisie produkty bogate w błonnik – oprócz warzyw jego dobrym źródłem są pełnoziarniste produkty zbożowe (pieczywo, makarony, kasze, otręby) – dzięki temu unikniesz wilczego apetytu, bo błonnik zapewni Ci uczucie sytości na długi czas,
  • sięgaj po wartościowe źródła białka, dzięki którym także zaspokoisz głód, a ponadto podkręcisz przemianę materii – pierś kurczaka lub indyka, gotowane jajko, chudy twaróg, ryba – to produkty, które świetnie sprawdzają się na diecie,
  • pij dużo płynów, jednak wybieraj je rozsądnie – wyeliminuj z jadłospisu napoje słodzone i gazowane, a zamiast nich sięgaj po wodę, zieloną herbatę, zioła (jak mięta, rumianek) czy napar z imbiru,
  • zapomnij o wypoczynku na kanapie – między świętami a sylwestrem wiele osób decyduje się na urlop, jednak spędzanie go w sposób bierny to niezbyt dobry pomysł w przypadku, jeśli chcesz schudnąć, dlatego codziennie wybierz się przynajmniej na długi spacer w dynamicznym tempie, a jeśli oprócz tego znajdziesz czas na ćwiczenia w domu – będzie idealnie,
  • jedz regularnie – długie odstępy między posiłkami przyczynią się do narastania głodu i ochoty na zjedzenie podwójnej porcji kolejnego posiłki, jeśli zaś będziesz przestrzegać zasady – jem mniej, a częściej, wówczas łatwiej będzie Ci zapanować nad aptytem,
  • stosuj zdrowe techniki kulinarne – gotowanie (najlepiej na parze), duszenie, pieczenie bez tłuszczu, natomiast o potrawach smażonych najlepiej zapomnij,
  • uważaj na sól – chociaż sód jest nam bardzo potrzebny, jego nadmiar może doprowadzić do zatrzymywania płynów w organizmie i przyrostu masy ciała, ponadto sól wzmaga apetyt, więc trudniej będzie Ci kontrolować zachcianki – jeśli chcesz schudnąć po świętach, lepiej przyprawiaj dania aromatycznymi ziołami, np. bazylią, majerankiem, tymiankiem.

Wiesz już jak szybko schudnąć po świętach przed sylwestrem, jednak pamiętaj, żeby nie przesadzać z restrykcyjną dietą. Zdrowe nawyki warto kontynuować już zawsze, aby nie doprowadzając do dużych wahań masy ciała. Jeśli przez cały rok zachowasz umiar, zdrowe nawyki wejdą Ci w krew, a dylemat „jak schudnąć po świętach?” nie będzie już Twoim problemem. Powodzenia!