Twoją zmorą jest podwójny podbródek i chcesz go zlikwidować? Choć możesz rozważyć zabieg medycyny estetycznej, dużo tańszym rozwiązaniem są wykonywane regularnie ćwiczenia. Poznaj kilka wskazówek, jak usunąć drugi podbródek przy pomocy prostego „treningu”.

Drugi podbródek – z jakich powodów się pojawia?

Podwójny podbródek to niestety bardzo typowy efekt przybierania na wadze, gdyż kształtuje się w wyniku nagromadzenia tłuszczu. U niektórych osób dwa podbródki występują ze względu na skłonność genetyczną lub z powodu starzenia się organizmu, gdyż z wiekiem skóra zwyczajnie traci na elastyczności.(1)

Jeśli tylko zauważysz u siebie pierwsze oznaki drugiego podbródka, postaraj się znaleźć czas na proste ćwiczenia – im wcześniej zaczniesz, tym łatwiej będzie Ci się go pozbyć.

Ćwiczenia na podbródek 

Systematyczne wykonywanie ćwiczeń na drugi podbródek to świetny sposób na wzmocnienie mięśni w tej okolicy i ujędrnienie skóry. Są na tyle proste, że kiedy już się ich nauczysz, możesz wykonywać ten zestaw „przy okazji”, np. podczas oglądania telewizji.

Jak zlikwidować drugi podbródek za pomocą ćwiczeń? Oto instrukcja:

  1. Przechyl głowę do tyłu. Patrząc na sufit, wypchnij żuchwę do przodu, rozciągając podbródek. Policz do 10, rozluźnij żuchwę i opuść głowę do pozycji wyjściowej.
  2. Do wykonania tego ćwiczenia będzie Ci potrzebna niewielka piłka, np. do tenisa lub nieco większa. Umieść ją pod podbródkiem, a następnie na zmianę dociskaj piłkę mocniej i rozluźniaj ucisk, jednak w taki sposób, aby piłka nie spadła. Powtórz 25 razy.
  3. Przechyl głowę do tyłu, tak jak w pierwszym ćwiczeniu i uformuj usta w „dzióbek”, jak do pocałunku. Wykonaj ćwiczenie kilka razy.
  4. Patrz przed siebie. Wytknij język tak mocno, jak potrafisz, a następnie podnieś go w stronę nosa. Wytrzymaj 10 sekund.
  5. Ponownie przechyl głowę i spójrz na sufit. Teraz dociśnij mocno język do podniebienia. Po ok. 5-10 sekundach możesz rozluźnić nacisk.
  6. Pozostań z przechyloną głową. Następnie skieruj głowę w prawo, wypchnij żuchwę, wytrzymaj przez 5-10 sekund, rozluźnij się, a następnie powtórz to samo ćwiczenie, kierując głowę w lewą stronę.(1)

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Kilka wskazówek dotyczących diety

Ćwiczenia na podwójny podbródek są bardzo ważne, jednak jeśli problem pojawił się w wyniku nadmiernej masy ciała, czas pomyśleć o zastosowaniu lekkiej diety. Jak „schudnąć z podbródka”? Jeżeli uda Ci się pozbyć nadprogramowych kilogramów, z pewnością drugi podbródek nie będzie już takim problemem. Tych kilka porad pomoże Ci wprowadzić pozytywne zmiany w jadłospisie:

  • codziennie jedz śniadanie, które od rana dostarczy Ci energii i cennych składników odżywczych, a także ograniczy ochotę na przekąski w ciągu dnia,
  • jedz regularnie, co pomoże Ci utrzymać właściwe tempo metabolizmu oraz zwalczyć ochotę na podjadanie między posiłkami,
  • jedz dużo warzyw i owoców, które są lekkie oraz bogate w witaminy i minerały,
  • sięgaj po produkty bogate w błonnik (oprócz warzyw i owoców dużo błonnika zawierają pełnoziarniste produkty zbożowe), który zapewnia uczucie sytości na dłużej i zapobiega zaparciom; błonnik jest także polecany osobom z podwyższonym poziomem cholesterolu, gdyż pomaga w jego redukcji (innym, sprawdzonym sposobem na obniżenie stężenie cholesterolu jest sięganie po produkty ze stanolami roślinnymi, np. Benecol),
  • nie przechowuj w domu niezdrowych przekąsek (takich jak czekoladki, cukierki, chipsy), aby nie stanowiły dla Ciebie pokusy,
  • pij dużo wody oraz unikaj słodzonych napojów,
  • planuj posiłki, bo tak będzie Ci łatwiej oszacować ich kaloryczność i zróżnicować jadłospis.(2,3)

Oprócz powtarzania ćwiczeń na podbródek, postaraj się jak najczęściej ruszać, bo aktywność fizyczna jest doskonałym uzupełnieniem diety i świetnie wpływa na wygląd oraz samopoczucie.

Źródła:

  1. McDermott A. How Can I Get Rid of My Double Chin? https://www.healthline.com/health/how-to-get-rid-of-double-chin. Data dostępu: 14.05.2018
  2. 12 tips to help you lose weight on the 12-week plan. https://www.nhs.uk/Livewell/weight-loss-guide/Pages/successful-diet-tips.aspx. Data dostępu: 14.05.2018
  3. Wnęk D. Cholesterol. https://dieta.mp.pl/zasady/117035,cholesterol. Data dostępu: 14.05.2018