Wewnętrzna strona ud czasami jest powodem kompleksów, szczególnie w czasie lata, gdy chcemy pokazać się w szortach, krótkiej spódnicy albo bikini. U wielu kobiet występuje tendencja do gromadzenia się tkanki tłuszczowej na udach, co sprawia, że są obfite, miękkie i pokryte cellulitem. Na szczęście regularne, skuteczne ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud, pomagają je wysmuklić, wymodelować i ujędrnić. Jak trenować wewnętrzne partie ud? Poniżej znajdziesz przykładowy zestaw ćwiczeń.

Jak wyszczuplić wewnętrzną część ud? 

Każdy rodzaj aktywności fizycznej, który wiąże się z pracą mięśni ud, wpływa pozytywnie na ich wygląd. Przykładami są jazda na rowerze, jogging, wchodzenie po schodach, trekking, pływanie, jazda na rolkach, aerobik. Oprócz tego możesz ćwiczyć na siłowni lub w domu. Poniższy zestaw wykonuj co drugi dzień. Zacznij od jednej serii, po tygodniu wykonuj dwie, a w kolejnym tygodniu możesz dodać jeszcze jedną. Między każdą serią zrób sobie minutę odpoczynku. Pamiętaj, że ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud należy zawsze poprzedzić rozgrzewką. Do wykonania zestawu będzie Ci potrzebna mata do ćwiczeń, poduszka oraz duża piłka gimnastyczna lub krzesło.

Ćwiczenia wyszczuplające wewnętrzną stronę ud:

  1. Usiądź na macie. Podeprzyj się z tyłu na dłoniach. Wyciągnij przed siebie proste nogi tak, żeby znajdowały się co najmniej pod kątem 45 st. w stosunku do podłoża. Naprzemiennie rozkładaj i złączaj nogi (ruchy powinny przypominać rozkładanie wachlarza). Powtórz 25-30 razy.
  2. Połóż się na plecach. Nogi zegnij w kolanach (stopy powinny być oparte o podłoże). Włóż między kolana poduszkę. Naprzemiennie ściskaj ją kolanami, napinając wewnętrzną część ud, następnie rozluźniaj uścisk. Powtórz 25 razy.
  3. Leżąc na plecach, wykonaj znane i skuteczne ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud (i nie tylko), czyli nożyce. Zrób po 25 powtórzeń nożyc poziomych i pionowych.
  4. Połóż się na prawym boku i podeprzyj na łokciu. Prawa noga powinna pozostać wyprostowana, a lewa zgięta w taki sposób, by stopa znalazła się przed prawym kolanem. Gdy przyjmiesz taką pozycję, unoś i opuszczaj prawą nogę. Powtórz 25 razy, a następnie zmień stronę.
  5. Uklęknij przed piłką gimnastyczną i połóż na niej dłonie (jeśli nie masz piłki, zamiast niej możesz postawić przed sobą krzesło i złapać się za obramowanie). Prawą nogę wyprostuj, kierując ją w bok. Unieś nogę co najmniej na kilkanaście centymetrów, następnie opuść i powtórz ruch 25 razy. Teraz zmień stronę i powtórz ćwiczenie 25 razy na lewą nogę.

Jeżeli wewnętrzna strona ud to ta część ciała, na której wymodelowaniu szczególnie Ci zależy, warto zainwestować w proste urządzenie, zwane agrafką. Wystarczy umieścić je między udami i ściskać, np. podczas oglądania telewizji. Agrafka należy do dosyć tanich akcesoriów i możesz ją nabyć już za kilkanaście złotych.

Jak wyszczuplić wewnętrzną stronę ud  – kilka dodatkowych wskazówek

Szczupła sylwetka to nie tylko efekt regularnych ćwiczeń, ale i zdrowej, lekkiej diety. Specjaliści zalecają jedzenie dużych ilości warzyw i owoców, pełnoziarnistych produktów zbożowych, orzechów, źródeł wartościowego białka, które znajdziesz np. w jogurtach naturalnych. Istnieją produkty o udowodnionym, dobroczynnym wpływie na sylwetkę, które dostarczają organizmowi ważnych składników odżywczych, a także skutecznie sycą, przez co zapobiegają napadom wilczego apetytu. Są nimi m.in. jaja, owsianka, strączki, awokado, owoce leśne, warzywa krzyżowe (jak kapusta, brokuły, kalafior). (1) Aby wspomóc ujędrnianie wewnętrznej części ud, pamiętaj o masażach oraz wklepywaniu kosmetyków modelujących i pomocnych w pozbyciu się cellulitu. Jeśli wykażesz się systematycznością, efekty pojawią się szybciej, niż myślisz. Powodzenia!

Źródło:

  1. Metropolus M. What are the best foods for weight loss? https://www.medicalnewstoday.com/articles/320613.php. Data dostępu: 8.03.2018.