Twister do ćwiczeń to niewielkie, lekkie urządzenie, które możesz wykorzystać podczas domowego treningu. Używanie twistera pomoże Ci w prosty i przyjemny sposób wzmocnić mięśnie brzucha i bioder. Przyrząd polecany jest szczególnie osobom, których problemem są tzw. „boczki”.

Kluczem do sukcesu jest jednak prawidłowe wykonywanie każdego ruchu. Oto kilka wskazówek, jak powinny wyglądać ćwiczenia z twisterem.

Twister magnetyczny, z wypustkami, uchwytami – jaki rodzaj urządzenia wybrać?

Twistery należą do jednych z najtańszych i najwygodniejszych przyrządów do ćwiczeń w domu. Choć na siłowniach możesz spotkać się z twisterami stojącymi, które stabilizują górną część ciała, na użytek domowy przeznaczone są niewielkie, łatwe do przenoszenia i przechowywania „talerze”.

Producenci oferują różne rodzaje twisterów, wyposażonych w dodatkowe funkcje, które mają poprawić efekty ćwiczeń. W sklepach ze sprzętem sportowym możemy więc trafić na:

  • twister z wypustkami masującymi, które zapewniają stopom delikatny masaż – dodatkowym efektem ćwiczeń na twisterze z wypustami jest więc lepsze odprężenie,
  • twister magnetyczny – wbudowanie magnesów ma na celu pobudzenie krążenia krwi – obecnie twistery magnetyczne są dosyć popularne i często pojawiają się w ofertach,
  • twister z linkami – ich funkcją jest nie tylko pomoc w ustabilizowaniu postawy podczas ćwiczeń, ale też umożliwienie ćwiczenia mięśni rąk.

To, jaki twister obrotowy wybierzesz, zależy oczywiście od Twoich preferencji – urządzenie wyposażone w linki i wypustki masujące czy magnesy wydaje się rozsądnym wyborem, gdyż spełnia dodatkowe funkcje. Sprawdź też, czy dany model ma antypoślizgowy spód.

Koszt twistera do użytku domowego jest natomiast niewielki, w porównaniu z większymi urządzeniami i wynosi kilkadziesiąt złotych. Jeśli jednak masz wątpliwości, czy warto inwestować w taki sprzęt, możesz wcześniej wypróbować twister na siłowni.

Jak ćwiczyć na twisterze?

Jeżeli dopiero zaczynasz ćwiczyć, ważne, żeby postawić twister w takim miejscu, aby ręce miały oparcie. W ten sposób łatwiej będzie ustabilizować tułów. Skręty należy bowiem wykonywać tylko dolną częścią ciała.

Dobrym pomysłem jest postawienie twistera we wnęce drzwiowej i oparcie dłoni o futrynę. Na twisterze stań bosymi stopami i wykonuj skręty raz w jedną, raz drugą stronę. Najpierw możesz robić to powoli, a gdy dojdziesz do wprawy – podkręć tempo.

Kiedy już opanujesz ten ruch, spróbuj wykonywać ćwiczenia bez podparcia lub z wykorzystaniem linek. Jeśli posiadasz sprzęt, który jest w nie wyposażony, postaraj się skoordynować skręty dolnej części ciała z pracą rąk – wystarczy wyciągać linki, zginając ręce w łokciach, co pomoże Ci ładnie wyrzeźbić mięśnie.

Jak długo ćwiczyć na twisterze, żeby pojawiły się efekty? Możesz zacząć od 10 minut, a następnie wydłużyć trening do 15 minut. Jeśli zależy Ci na płaskim brzuchu, dobrym pomysłem jest wykonanie 2 sesji na twisterze w ciągu dnia. Niewielka masa urządzenia umożliwia zabranie go ze sobą na urlop czy do parku, więc ćwiczyć możesz w różnych miejscach i sytuacjach.

Ćwiczenia na twisterze – efekty

Sympatycy tego małego, niepozornego urządzenia zapewniają, że regularne ćwiczenia z jego wykorzystaniem pięknie rzeźbią talię, pomagają wzmocnić brzuch i pozbyć się boczków.

Co ważne dla pań, podczas  ćwiczeń z twisterem można wyszczuplić także biodra. Jeśli wybierzesz model z rączkami, masz szansę dodatkowo popracować nad mięśniami rąk.

Ponadto, taki trening to dobra zabawa i sposób na urozmaicenie domowych ćwiczeń dla tych, którym już znudziło się żmudne powtarzanie brzuszków.