Zupa kapuściana jako danie główne przez siedem dni, a oprócz tego porcja warzyw, owoców, kawałek mięsa. Choć nie brzmi to zbyt zachęcająco, dieta oparta na odchudzającej zupie zyskała sławę jako pogromca kilogramów i są osoby, które decydują się przestrzegać rygorystycznego jadłospisu, aby osiągnąć cel, jakim jest smukła sylwetka w kilka dni. Czy jednak taki program odchudzający ma jakiś sens?

Dieta kapuściana – przepis na szybki spadek masy ciała

Istnieje kilka wariantów diety kapuścianej – są one do siebie bardzo podobne, ale jedne z nich określają ściśle co, kiedy i w jakiej ilości można zjeść, inne dają trochę więcej swobody. Różnice te są jednak bardzo niewielkie. W każdym przypadku dieta trwa tydzień i jej podstawą jest słynna zupa. Jak wygląda to w praktyce? Plan dietetyczny przedstawia się następująco (1):

Dzień 1: dowolne ilości zupy kapuścianej oraz owoców (oprócz bananów). Dopuszczalnymi napojami są: niesłodzona herbata, sok żurawinowy i woda.

Dzień 2: dowolna ilość surowych lub gotowanych warzyw (z wyjątkiem strączków i kukurydzy), szczególnie zielonych warzyw liściastych. Oczywiście należy je spożywać w towarzystwie zupy. Tego dnia zabronione są owoce, za to na kolację dozwolone jest zjedzenie dużego pieczonego ziemniaka z dodatkiem masła.

Dzień 3: to dzień rozpusty, gdyż można pozwolić sobie na zupę, warzywa i owoce w dowolnych ilościach. Jednak uwaga – pieczone ziemniaki tym razem nie są uwzględnione w jadłospisie.

Dzień 4: jadłospis oprócz zupy uwzględnia kilka bananów oraz odtłuszczone mleko w dowolnych ilościach.

Dzień 5: tym razem można sobie pozwolić na zupę, ok. 200-gramową porcję wołowiny lub kurczaka bez skóry oraz 6 pomidorów. Należy też wypić 6-8 szklanek wody mineralnej.

Dzień 6: menu zawiera co najmniej jedną porcję zupy kapuścianej, a ponadto wołowinę (2-3 porcje) i zielone warzywa liściaste. Należy wykluczyć ziemniaki.

Dzień 7: podobnie jak w dniu poprzednim należy zjeść co najmniej jedną porcję zupy, a ponadto można pozwolić sobie na warzywa i brązowy ryż.

Plan jest więc prosty i choć eliminuje bardzo wiele produktów, po które sięgamy na co dzień, pocieszeniem jest jego ograniczony czas trwania. Pamiętaj, że dieta nie powinna trwać dłużej niż 7 dni!

Dieta kapuściana – przepis na zupę

Znasz już zasady diety, jednak pewnie zastanawiasz się, jak przyrządzić zupę, która stanowi jej podstawę. Receptura jest dosyć prosta.

Składniki:

  • główka białej lub włoskiej kapusty,
  • 3 posiekane cebule,
  • 2 puszki pomidorów,
  • 5 posiekanych marchewek,
  • 2 zielone papryki (lub jedna żółta, jedna czerwona),
  • 10 posiekanych strąków selera naciowego,
  • pieprz, czosnek i chilli dla smaku.

Sposób wykonania:

Na głębokiej patelni rozgrzej łyżkę Benecolu® i wrzuć posiekane warzywa (oprócz cebuli). Podsmażaj, aż zmiękną. Dodaj cebulę. Teraz przełóż warzywa do garnka, zalej wodą i gotuj, co jakiś czas mieszając.

Pod koniec gotowania dodaj przyprawy – możesz wzbogacić smak ulubionymi ziołami, jednak pamiętaj, żeby nie dodawać soli.

Jakie są efekty diety kapuścianej?

Na pewno nie jest to program, który służy długoterminowej utracie masy ciała. Dietetyczna zupa jarzynowa jako podstawa jadłospisu pomaga schudnąć kilka kilogramów w krótkim czasie, dlatego stosuje się ją np. przed „wielkim wyjściem”, kiedy trzeba się wbić w nieco za ciasną sukienkę.

Jednak dla kogoś, kto chce raz na zawsze pozbyć się nadwagidieta kapuściana nie jest dobrym rozwiązaniem – tutaj konieczna jest stała zmiana nawyków żywieniowych i wprowadzenie do planu dnia aktywności fizycznej.

Kto dba o lekki jadłospis na co dzień, ten nie musi katować się dietami cud, a tym bardziej przejmować efektami jo-jo, które szybko po nich następują.

Źródło:

  1. https://www.cabbage-soup-diet.com/eating-plan/Data dostępu: 14.06.2017