Ludzie pragnący schudnąć często szukają najlepszego i najszybszego sposobu na trening na spalanie tkanki tłuszczowej. Niestety z powodu niewiedzy i braku rozeznania w zakresie planów treningowych oraz zdrowego stylu życia często panuje mylne przekonanie, że ćwiczenia takie jak brzuszki i przysiady to idealne ćwiczenia na spalanie tłuszczu.

Tymczasem są to ćwiczenia typowo wzmacniające mięśnie, co oznacza, że nie wpływają na redukcję tkanki tłuszczowej, która je przykrywa.

Jak najszybciej spalić tłuszcz?

Jeśli chodzi o ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej, bardzo ważną zasadą jest systematyczność i różnorodność – dzięki temu, że angażuje się wszystkie partie ciała, znacznie wzrasta metabolizm, co jest niezbędne do przyspieszenia procesu spalania.

Są różne typy ćwiczeń na szybkie spalanie tłuszczu. Najpopularniejszy to trening kardio, czyli pobudzający serce do szybszej pracy i angażujący wiele partii mięśniowych, jak np. bieganie, jazda na rowerze czy taniec.

Jeśli trening spalający tłuszcz chcesz wykonywać na siłowni, możesz skorzystać z bieżni, rowerka, orbitreka lub uczestniczyć w zajęciach grupowych.

Warto jednak pamiętać, że aby taki trening był najbardziej efektywny, powinien trwać przynajmniej 40 minut, ponieważ pełnowartościowe spalanie tkanki tłuszczowej rozpoczyna się po około 20 minutach od rozpoczęcia ćwiczeń!

Jak zgubić tłuszcz podczas tańca?

Ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki nie tylko wpłyną korzystnie na nasz organizm, ale także poprawią nastrój, koncentrację i świadomość własnego ciała. Jeśli chodzi o ten rodzaj aktywności fizycznej, bardzo popularne są zumba i aerobik.

Zumba zdobyła wielką popularność wśród kobiet na całym świecie – nie bez przyczyny. To ćwiczenia połączone z krokami tanecznymi, które wykonuje się w rytm muzyki. To doskonała opcja dla osób, które zastanawiają się, jak spalać tłuszcz, ale nie lubią biegać czy ćwiczyć na orbitreku, lub dla osób potrzebujących motywacji płynącej z grupy ludzi zebranej w jednym celu.

Podczas takich zajęć wzrasta tętno, przyspiesza metabolizm i, co najważniejsze, pracują wszystkie partie mięśniowe, dzięki czemu, zachowując systematyczność, po niedługim czasie można zauważyć zmiany w sylwetce.

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu – wersja turbo!

Osoby, które ćwiczą od jakiegoś czasu i wypracowały już pewną kondycję, być może odnajdą się w treningu interwałowym – to ciężka i męcząca odmiana ćwiczeń polegająca na szybkich zmianach tempa kolejnych serii. Taki układ pozwala na zmuszenie organizmu do większego wysiłku.

Jednym z popularnych treningów tego typu jest tabata, czyli czterominutowy zestaw ćwiczeń podkręcający metabolizm do maksimum. Cztery minuty brzmią niewinnie, ale w tym czasie można zrobić naprawdę wiele!

Główne założenie tabaty to przeplatanie się ze sobą 20-sekundowych interwałów wysiłku i 10-sekundowych serii odpoczynku. Ćwiczenia wykonywane podczas tego typu treningu mogą być różnorodne, pamiętać trzeba jednak o prawidłowym tempie i technice ich wykonywania.

To trening dla tych, którzy chcą jak najszybciej spalić tkankę tłuszczową z okolic brzucha, bioder i ud, jednak z racji dużego wysiłku fizycznego zaleca się go osobom, które mają już wypracowaną kondycję oraz nie cierpią na żadne dolegliwości związane ze stawami.

Trening spalający tłuszcz – kiedy widać efekty?

Pamiętaj, że aby zauważyć efekty, należy ćwiczyć systematycznie oraz zadbać o prawidłową dietę. Nawet najbardziej wytężony wysiłek fizyczny nie przyniesie satysfakcjonujących rezultatów, jeśli nie będzie poparty zdrowym i mądrym planem żywieniowym. Dzięki temu można wpłynąć nie tylko na sylwetkę, ale i ogólny stan zdrowia.